Loading...

اخبار

اعمال محدودیت‌های تازه روی خرید اقلام IT

نوشته شده در : 2022/07/24 - 00:00
رئیس اتحادیه فناوران تهران اعلام داشت که از این پس محدودیت‌هایی جدیدی روی سقف خرید واردکنندگان اعمال خواهد شد و موظف هستند به اندازه نصف میزان قبلی، کالاهایی مانند لپ‌تاپ و تبلت را وارد کنند. برای خواندن متن کامل خبر، کلیک کنید.
تبلت و موبایل
دوران کرونا با وجود تمام چالش‌هایی که به زندگی روزمره‌مان وارد کرد، به بازار IT ایران رونق بخشید. از یک سو، بسیاری از ادارات تصمیم گرفتند به شیوه دورکاری، کارهایشان را پیش ببرند. از سوی دیگر، نظام آموزش و پرورش هم دستخوش تغییر شد و کلاس‌های مدارس، به شیوه آنلاین، برگزار شدند. اتخاذ چنین تصمیم‌هایی که همگی بنا بر اقتصای شرایط گرفته‌شده‌بودند، باعث افزایش فروش اقلام فناورانه شد و خون تازه‌ای را در رگ‌های آن، جاری کرد. 
اما خبرهای جدید حاکی از آن است که به تازگی محدودیتی روی خرید اقلام فناورانه اعمال شده و واردکنندگان، به اندازه نصف میزان قبلی، حق خرید کالا را دارند. قطعا این موضوع باعث وارد شدن زیان به صاحبان کسب و کار خواهد شد و آنها را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد. اعمال این محدودیت می‌تواند موجب گسترش قاچاق کالا و ورود کالاهای بی‌کیفیت به بازار IT ایران شود. 
براساس گزارش‌های دریافت‌شده، هم‌اکنون هم با قاچاق کالا در بازار فناوری ایران مواجه هستیم اما اینکه محدودیت تازه، تا چه حد به این موضوع دامن خواهد زد، موضوعی است که جای بحث دارد. علاوه بر اینها، مردم  هم به عنوان مصرف‌کننده نهایی محصول، از این محدودیت لطمه خواهند دید. زیرا مجبور خواهند شد تن به خرید کالای قاچاق و بی‌کیفیت بدهند. 



 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!